torsdag 15 oktober 2009

Dagen i dag

Dagen började med att Cecilia kom hit och drack kaffe. Kan dagen börja bättre än så? Främmande när kl är 8.30!? Man vaknar till och blir pigg och man får prata vuxet vid frukostbordet:) Tack för i dag vännen!

Annars så har dagen varit ganska värdelös faktiskt. Även fast det oftast känns som att man har ett av världens bästa jobb, så finns det dagar då man känner den absoluta motsatsen. Och idag var en sån kväll, en kväll som kändes som att den aldrig skulle ta slut. Men det gjorde den och nu är jag ledig i 8 dagar! Eller nja, ska faktiskt på möte på onsdag och jobba lite hemma med bilder och så. Men det känns helt okej i af.

En annan sak som är ganska otrolig, är att jag faktiskt fortfarande är helt RÖKFRI. Det va det nog ingen som trodde. Men har man bestämt sig så har man:) Hmm hade det varit så lätt skulle man ha gjort det för länge sen. Nä, det har krävts en hel del planering, fundering och VILJA!
Började röka när jag var 14, på heltid alltså. Tog mina första bloss när jag var 13.
Men tillslut växte även jag upp och insåg att jag inte var så häftig längre:) Insåg också att det va ju fasen ingen annan som rökte längre i min närhet. Så inte hade man nå sällskap ute längre heller, förutom i luren.
Å Cecilia, du vet hur impad jag är! Det va du som fick mig att börja fundera.

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Tack Maria! Dina ord värmer! Det är ju just det, man måste börja fundera och på det viset komma fram till att man vill sluta :)
    Du är så duktig så!!!
    Sen tror jag att i och med att en sådant stort beslut tas och klaras av så växer man som person, eller hur :)
    Kom på måndag! tid bestämmer du, jag e vaken från 5,45 ;)
    Nu ska jag ladda inför helgarbete :)
    Puss och kram!!!

    SvaraRadera