tisdag 15 september 2009

Dagen startade kl05.40 i morse. Nog för att det kan va skönt att komma upp i tid, men nån måtta får det väl iaf vara! Vet inte vad jag ska göra för att få Nelly att sova nån timme längre på morronen. Jag är då fan medvetslös den tiden på dygnet. Så jag bäddade ner Nelly i ena soffan och mig själv i den andra, på med Pippi på dvd och sen va det go natt för min del igen.
Men dagen fortsatte lite senare med frukost och morgonbestyr. Lallade mest runt hela förmiddagen, hade ju tänkt dammsuga. Men det gjorde Per igår. Lunch och middagslur för Nellys del och "hem till gården" för min del. Hur bra är inte den evighets serien:)??
När jag väckt Nelly åkte vi in till stan, halvägs in kom jag på att jag glömt vagnen! Fan också. Hade ingen lust att gå med Nelly på stan utan vagn, då hon är inne i värsta trotts perioden, som hon mer än gärna visar när vi är inne på affärer. Men jag chansade iaf och det gick ju hur bra som helst! Mammas duktiga tjej!!
Blev GANSKAIRRETERAD inne på Intersport. Stod hur länge som helst och väntade på att få betala och hon i kassan ignorerade mig ganska regält och började hjälpa en annan kund. Hallå!? Så jag fråga om de inte ville ha nå kunder, gick tillbaka med det som jag tänkt köpa och gick. Så jag handlade på Teamsportia i st. Tog ca 2 minuter innan jag fick hjälp där inne. Behövde inte ens leta byxor själv.
Sen åkte vi bort till lekparken och mötte Jessica och Saga.
TACK för en jätte trevlig eftermiddag!!
På kvällen kom mina föräldrar och fikade. Nelly va så trött att hon höll på att somna vid fikabordet:)

Jag har nu slutat helt med nicotinplåstren också. Glömde det när jag skulle åka till jobbet här om dagen, så då kan man lika gärna köra utan nu.

Kram Maria

1 kommentar: